fredag 19. februar 2010

Filosofi

"Ser dere Mamma har klippet håret da, gutter?"... Kosemamma hviner med entusiastisk stemme foran i bilen for å hindre to trøtte typer i å falle i søvn på vei hjem fra barnehagen.
"Hva er hår"... svarer Storebror slapt.
"eh, håret klipper man fordi man skal bli fin vet du" svarer Kosemamma blidt.
"Men hva ER hår laget av da"
"....." Hva svarer man da? (Hår er dødt materialet som vokser hele tiden, og er laget av Keratin....?) Jeg føler tiden for de ukompliserte samtaler er over.
"duh, duh, duh" sier Lillebror og ser ut av vinduet.
"Duh, duh, duh" svarer Kosemamma lettet.

3 kommentarer:

vigdis sa...

*hei,hei! takk for koselig kommentar inne hos meg! enig i at frokost med små fyrer er det beste! pølser og peoner - for en fantastisk tittel på bloggen! helt etter min smak ettersom pølser og peoner rager høyt på lista mi over ting jeg liker godt her i verden;)nå skal jeg ta meg en pause i oppgaveskrivinga mi og skrolle meg gjennom bloggen din - gleder meg* vigdis

Kristine sa...

Det holder absolutt at du bor i Trondheim!! Plass er bare snakk om priortering, hehe ;-)

Kristine sa...

Hei igjen :-)
Spørs om det ikke blir et lodd ekstra på deg altså..jeg er tilbøyelig for smisk, hehe. Enda bedre om du mener det og ;-) Så kjekt at øredobbene har fallt i smak, det gleder meg!!
Lykke til i trekningen. Jeg trekker på søndag :-)
hilsen fra meg